Daily Archives: 15. januar 2012

Så blev det til endnu en udtagelse til EM :)

Så blev det igen søndag aften, og efter en lang weekend med EM-udtagelse, besøg ved dejlige veninder og en lækker lille nyfødt dreng, og sidst en lang træningsdag på skydebanen i dag, er det endelig tid til at slappe af på sofaen.

Udtagelsesskydning i BPI

Lørdag blev der skudt EM-udtagelse, hvor jeg skød 396 point. Det var den tredje og sidste udtagelsesskydning inden EM afholdes i Finland i februar. Vores damehold på 10 m. luftriffel består i år af Stine Andersen, Stine Nielsen og jeg selv. Et stort tillykke skal der lyde til Stine Nielsen, der skød 400 point, dansk rekord og fantastisk resultat.

Jeg er selv yderst tilfreds med min skydning til udtagelsen. Mit niveau er endnu ikke i top, og mine resultater har været væsentligt lavere hele denne sæson. Ved min træning de sidste tre måneder har jeg skudt 397 point én gang og det var i indeværende uge. Resultatmæssigt har jeg derfor bestemt skudt op til mit niveau på nuværende tidspunkt, hvilket kun kan være tilfredsstillende. Man kan nu endelig se, at mit niveau og resultater er på vej tilbage i den rigtige retning. Ydermere arbejdede jeg super godt under udtagelsesskydningen – noget jeg har manglet under min træning den seneste tid. Det er dog rart at se, at jeg under pres arbejder hårdt og disciplineret som jeg skal. Nu skal jeg bare have fundet det frem under min træning, så jeg kan få de sidste point med, og komme op på det niveau, hvor jeg skal være.

Venindebesøg i Sønderborg

Efter udtagelsesskydning i BPI stod den på besøg i det sønderjyske ved dejlige veninder – Mette og Kristina. Det var et dejligt afbræk i skydningen, og ikke mindst at se dem igen for første gang siden september. Vi ser hinanden sjældent da det er desværre noget af det, der bliver nedprioriteret i en travl hverdag med elitesport. Det var en hyggelig aften som sædvanlig, og det var dejligt at se Mette’s virkelig lækre nyfødte lille dreng. Det var bestemt den noget lange køretur værd 🙂

Træningssamling

I dag søndag har var der så fælles træningssamling for elitegruppen og juniorlandsholdet. Det er første gang der har været afholdt en fælles træningssamling for de to grupper, og jeg tror ikke det var sidste. Det var hyggeligt og dejligt med lidt flere folk til en træningssamling end kun os faste  luftskytter vi normalt er samlet.

Det var en samling, der for mit vedkommende, primært bestod i konkurrencetræning. Det var i og for sig fint, men jeg havde gerne haft en smule mere individuel teknisk træning, men nu når vi er så mange skytter samlet er det også rigtig fedt med en masse konkurrencetræning, til at bryde op med den daglige træning, hvor man står selv på træningsbanen.

I morgen mandag bliver skydefri dag med løb, styrketræning, en tur til fysioterapeut og massage. Ellers ser jeg frem til at komme tilbage på skydebanen igen, så jeg kan komme i bedre form til EM.

God søndag derude 🙂

/Anette