Farvel 2011 – goddag 2012

2011 er veloverstået med nogle fantastiske oplevelser, herunder en 4. plads til world cuppen i München, som gav en dansk nationsplads til OL i London. 🙂

Et nyt år begyndt, og den hårde træning frem mod sæsonens world cups og et forhåbentlig OL er sat ind. Der er ingen tvivl om, at dette år vil blive et begivenheds- og lærerigt år, hvor jeg skal kæmpe for at komme med til OL på den quotaplads jeg har vundet. Sideløbende skal jeg skrive mit speciale færdigt så jeg forhåbentligt kan afslutte min uddannelse i juli. Det bliver et hårdt og travlt år. Én ting er at dyrke elitesport, noget andet er at dyrke elitesport samtidig med at skrive sit speciale. Jeg tager dog udfordringen op, og det må bære eller briste.

Træningen

Træningen i julen har været meget begrænset, og har primært bestået i konditions- og styrketræning. Skydetræningen startede jeg for alvor op igen d. 30/12, og jeg synes efterhånden jeg kan mærke det går fremad igen.

Med hensyn til de problemer jeg har haft med min skydestilling, så er jeg efterhånden ved at være afklaret med, at jeg ikke kommer tilbage i mine gamle stilling. I stedet skyder jeg i en skydestilling, der er et kompromis mellem den gamle og de nye indstillinger. Jeg synes umiddelbart det har fungeret fornuftigt med denne stilling, så nu skal jeg have en masse mængdetræning, så stillingen kommer til at ligge på rygraden.

Den kommende tids træning

Jeg erfarede her i december, at min krop ikke kunne følge med til mine noget drastiske ændringer i min træning. Min træning de næste par måneder vil derfor blive  planlagt efter min noget mere traditionelle model – 1 times fysisk træning  om morgenen, arbejde og speciale i løbet af dagen, efterfulgt af 1,5-3 timers skydetræning om eftermiddagen/aftenen. Nogle dage vil blive hele træningsdage, men det vil være i et mere begrænset omfang, end det har været i november-december.

Alt i alt ser jeg frem til dette år, og de oplevelser som det måtte bringe.

Jeg håber også jer derude har haft en god jul, og er kommet godt ind i det nye år 🙂

Et lille billede fra dagens træning:

Et billede fra dagens træning. Det lilla gaffatape og den lille ekstra sorte kasse på mit sigtemiddel, var en lille test til Michael's afgangsprojekt

/Anette

2 responses to “Farvel 2011 – goddag 2012

  1. Håber du får et rigtig godt skyde år!

Skriv en kommentar